bobvijf.reismee.nl

From Austria to Australia

Heeyy Mensen!

De heenreis is hartstikke goed gegaan en ik zit nu in Surfers Paradise in Australië, Queensland. Surfen is er nog niet aan toe gekomen ondanks de naam van de plaats haha. Er staat iets te veel wind om te beginnen. De golven beginnen hier vanaf 2 meter dus nog maar effetjes wachten ;) Tijd voor surfen heb ik sowieso nog niet echt gehad.

Woensdag 1 mei ben ik vanaf Amsterdam naar Bangkok gevlogen. Duurde ongeveer 11 uur. Daar aangekomen moest ik 12 uur wachten in de transfer hall. Geen groot probleem, je kon er douche, massage krijgen en een beetje shoppen. Van de ene kant van het vliegveld, naar de andere kant lopen, was misschien wel een dikke vette kilometer.

's Avonds was mijn vlucht naar Brisbane. Dit was zo'n 8 en half uur vliegen. Vrijdag om 12:00 Australische tijd aangekomen.

Als Hollander door de duane gaan vraagt natuurlijk altijd om problemen. Iedereen werd ingedeeld in rijen en ik ging naar de K9 afdeling. Spannend, een kleine Beagle die aan je tas gaan snuffelen. Kleine schattige beestje kon gelukkig niets vinden en mocht ik doorlopen. Haha, die andere twee drukke rijen ingehaald. ?

Visa en paspoort was allemaal goed, bij de aankomsthal stonden Matt en Chloe al op mij te wachten om me van Brisbane naar Surfers Paradise te brengen. Waar ik nu verblijf.

Ik woon in een flattencomplex met bubbelbad, zwembad en natuurlijk de Australische barbecues. Vet aardige mensen, hebben me al veel van de stad laten zien en vanavond het uitgaansleven.

Overal waar we heenrijden, zelfs naar de supermarkt, kijk je je ogen uit. Aparte auto's, bomen, mensen en heel het sfeertje er omheen.

Gisteren zijn we vanaf het droge klimaat aan het strand naar een rivier gereden in het regenwoud. Half uurtje rijden maar! Een mooi beekje met hoge rotsen waar je af kan springen. Helaas was ik mijn camera vergeten, ik dacht dat we naar een normaal riviertje gingen of kanaal. Als we hier nog eens heen gaan neem ik zeker mijn camera mee. Het zag er echt kei mooi uit, alles was groen en een mooi uitzicht op de berg. Alle jongeren komen hierheen om te chillen.

Verder zijn we nog naar een NFL game gegaan (aka Rugby). Leuk om eens mee te maken. Cheerleaders, opgepompte beren die tegen elkaar in rennen en bier. Dit is echter het saaie football. Je hebt hier ook nog een AFL wat blijkbaar cooler schijnt te zijn, met andere regels. Als ik hier nog heen ga hoor je er meer over ;)

Komende week ga ik waarschijnlijk leren surfen en hopelijk nog een duik maken. Ik doe deze tijd nog wel rustig aan, aangezien ik volgende maand pas begin met werken. Dan zit ik in Jindabyne, het enige ski gebied in Australië. Hopelijk kan ik als ski leraar aan de bak, anders een baantje in een kroeg vinden.

Alriiiighty then ik ga afsluiten. Groeten thuis en leuk dat je de tijd nam dit te lezen :p best een lang verhaal geworden denk ik zo.