bobvijf.reismee.nl

skileraar training en carnaval

Heeeyyyyy daar ben ik weer!!!

Mijn Duits gaat al stukken beter, ik denk soms zelfs in het Duits. Al heb ik een gesprek in het Engels, schakel ik soms over in het Duits.

Laatst hadden we nog een skilerarentraining. Ik moest oefeningen uitleggen voor een bepaald onderdeel om het skiën te leren. Dit deed ik allemaal in het Duits... En zo goed dat mijn baas en daarna de rest begon te klappen (met ski stokken op elkaar slaan, zo doen ze dat hier).

Onze chef die wilde me al terug hebben volgend jaar... We moeten nog zien wat de plannen zijn, maar op zich zou ik wel een paar weken weer willen gaan. Hoogseizoen enzo.

Verder hebben we nog training gehad in het skiën zelf. Hier heb ik een stukje van opgenomen, waar we met een stuk of 6 leraren in formatie skiën. Leuk om te doen en als je zo mensen inhaalt op de piste, zie je ze met open mond toe kijken :D
Klein filmpje gemaakt met mijn helm cam, check hier!

2 weken terug, in het weekend, waren en pro snowboard jumpen in het funpark hier. Daarna gingen die afterpartyen in het slot van Kaprun. Waar party is, zijn de skileraren natuurlijk ook en zo gingen wij daar met de groep ook heen. Leuk, dik feest, daarna nog naar het centrum van Kaprun en daar verder gefeest. Wat daar toen gebeurd is, vertel ik lekker niet :p

Vorige week dinsdag vierden ze hier carnaval. Alle skileraren hadden afgesproken om als mini stranten verkleed te gaan. Die slaafjes van de pastoor zeg maar. Onze grootste skileraar had een pastoren pak aan gedaan.
's Ochtends gingen we rond lopen op de piste, met wierook en geldzak en belletjes enzo. Geld ophalen om 's avonds te drinken. De opbrengst was beperkt, maar met eigen bijdrage een vet goede carnaval gevierd. In Mittersill nog wel :D

Afgelopen weekend nog op stap geweest in Zell am See. Gezellig met een Nederlandse snowboardteacher die hier alleen in het hoogseizoen is. Ik had zowat een hele maand geen Nederlands meer gesproken, dus dit was een hele opluchting.

Het weekend dat de Brabanders hier waren scheen redelijk veel de zon. De week van de Amsterdammers is het weer slecht. 4 graden en miezerig. Morgen werd het beter zeiden ze.

Door het warme weer schuift veel sneeuw van zijn plaats. Dikke lawines aan de andere kant van de berg. Heb alleen van het begin een foto. Die nacht was ie verder gezakt maar vandaag was er zo veel mist dat ik er geen foto van kon maken. Je zag het gras gewoon op die plek.
Veel sneeuw was ook gesmolten en als het 's nachts dan vriest, heb je de volgende dag ‘ijs'.

Zo ik ga afsluiten... Morgen er weer vroeg uit (half 9 Oo...) Tot de volgende!

XXXX BOB :P

Reacties

Reacties

Lex

Ha Bob, cool verslag en leuk filmpje ook ^^ Veel plezier verder haha en goed macaroni eten he ;p

Gr

The Rule Bender

Hoi Bob, geniet maar lekker...
kijk uit voor lawinegevaar...een berg sneeuw is gevaarlijker dan een berg bier...
groetjes,

Mama

Veel plezier! Uitkijken haha!! xxjes

Ome Léon

Hé Bob,

Weer een leuk verslag, mooi man die film vanaf een helm. Is misschien ook wel leuk voor ons als militair en ze dan op You Tube zetten, haha! Zullen we maar niet doen.
Hier verder alles goed, geniet er nog van en doe voorzichtig hé. Geen Friso verhalen!

Dikke kus van de meiden en je tante, groetjes van ons.

Mazzel

Robkapje

Hey ouwe smulpaep!

Dat berenpak staat je goed hoor nozem.
Zo te zien geniet jij ook vollegas, top!

Vet dat je ook je biezen pakt naar Oz (Australie ;)
Ik heb zat tips. Hier alvast de eerste; flink sparen vrind!
(hier is eht gemiddelde loon 4000 per maand, en de koers is bijna gelijk aan de euro, resultaat: een gele rakker kost je al gauw 9euri... tjetsjing)

Maar zeker doen. Eerst nog veel pleziermet je ballen in de sneeuw!

C-ya!

Bob

robkapjeee
jaa ik ga daar sowieso 3 maanden werken en dan is het in verhouding eigenlijk even duur.. alleen de eerste maand is effe lastig dan haha

friso verhalen zullen er niet meer komen, ik blijf nog een weekje en veel skien doe ik deze week niet. Lekker met mijn luie kont op het terras zitten ;) dat is wat ik nu doe.

Zo'n helm cam is is ook gaaf in het leger ja...heb wel is eerder zo'n filmpje gezien!

Ome Léon

Ha neef,

Geniet nog van de laatste dagen.
Doe voorzichtig en we spreken elkaar.

Groetjes en een dikke kus van je tante en je nichtjes.

Mazzzzzzel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

2btravel