bobvijf.reismee.nl

Gastgezin

Hallooooo,

Sinds een paar dagen zit ik op kamers. Ons huisje wordt verhuurd dus ben ik verhuisd naar een lerarenkamer, in het dorp Dorf. Geweldige naam voor een dorf. Super dichtbij de gondelbaan, dus dat is wel handig. Alleen moet ik vaak wel les geven op de beginnerspiste en moet ik dus alsnog daarheen rijden. Als ik pas om 10 uur hoef te beginnen kan ik hier wel in de gondel stappen en dan naar de skischool skiën, maar vaak begin ik al om 9 uur en dan haal ik dat niet. (lift gaat om half 9 open)

In die lerarenkamer blijf ik de komende 3 weken. Ik heb een 1 persoonskamer en het is eigenlijk niet echt een lerarenhuis. Meer een gastgezin. Zelf woont hier een gezin die wat extra kamers overhebben en die verhuren. Momenteel ben ik de enige, maar met de krokusvakantie komen er nog wat mensen bij (gezellig, ook uit Nederland).
De eigenaar van dit huis is vet aardig, vanavond koken ze en ik mag mee eten ;) Ik heb al voorgesteld om ook een keer macaroni te maken, wat mijn specialiteit is. Het hoefde niet maarja ik zal ze wel een keer verrassen.

Verder gaat het leven hier op zijn gangetjes. Ik kwam nog een vriendin uit België tegen die een reis naar Zell am See had gewonnen. Toevallig :D
Ook Sören van Pius X is hier in de buurt skileraar, daar ben ik laatst mee gaan rodelen. Gezellig, hij heeft tenminste wel Nederlandse collega's :p

Mijn Duits begint al aardig op gang te komen en vooral nu ik op kamers zit, kan ik met hun een beetje Duits oefenen. Mijn collega's proberen me het Oostenrijkse dialect te leren. Ook grappig.

Twee weken geleden ben ik nog naar de kapper gegaan. Moeilijk uitleggen wat je precies wilt in het Duits maar met wat gebarentaal en plaatjes uit een boek erbij ging het wel. Nu zie ik er weer fris en fruitig uit. ;)

Internet heb ik trouwens niet hier, dus af en toe ga ik langs bij mijn vriend Dit, die barkeeper is in hotel Kogler. Daar drink ik dan een biertje en zo kan ik een beetje alles in de gaten houden hoe het in Nederland is via mijn laptop.

Planning voor komende weken: langs gaan bij vrienden van de opleiding, hier nog wat apres skiën, in Kaprun komt er een weekend aan met pro snowboarden en after party in een kasteel, dan begint het hoogseizoen weer, nog paar weken extra werken, en dan kom ik alweer terug naar NL/België. Jep ik zit al over de helft, van de ene kant jammer, andere kant ook wel weer blij dat ik iedereen weer kan zien.

Op de laatste dag van de werkweek (donderdag) organiseren we altijd een slalom wedstrijd met onze groepjes kinderen. Afgelopen keer was ik de mascotte van de skischool. Hieronder het resultaat. Grappig, op je skietjes met weinig zicht door de slalom baan gassen. Sommige kids zijn bang maar de rest wil met je op de foto.

Zo, ik drink mijn Corona op en dan pak ik mijn spullen weer in en ga ik naar mijn huis.

Doeiiii

Bob

Reacties

Reacties

Mama

Cool!!!! xxxjes

The Rule Bender

Hallo Bob, zo te horen heb je naar de zin...en dan is het weer zo voorbij...wij hebben vandaag een meeting waarin we gaan horen hoe het op de beurs is gegaan... er zijn vele reacties en afspraken gemaakt...
we krijgen het druk dus kom maar weer vlug onze kant op, groetjes en een knuffel uit valkenswaard

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

2btravel