bobvijf.reismee.nl

Lerarenopleiding Anwärter, Kaprun

Heeyy iedereen,

Het heeft een tijdje geduurd voordat ik weer iets op internet kon zetten, maar dat is allemaal de schuld van de wifi in het hotel JUFA ;) :p

Ook allemaal bedankt voor de berichtjes en smsjes :D
Ome Leon, gaat helemaal goed komen hier en doe iedereen de groeten! Ik zal wel veel foto's plaatsen.
Rulebender, Mijn diploma is in de pocket, dus tot op heden gaan de plannen gesmeerd ;)
Sophie, leuk dankje! 12 seizoenen al... dan ben ik nog een groentje :p
Yvonne, Tamara, mam, thanks!

Oke, 27 november ben ik samen met Trudy naar Oostenrijk gereden. 910 km in 8 uur gedaan. Weinig verkeer op de weg, dus konden we lekker volgas met m'n Golfje... Haha, gaat 180 met een beetje geluk. 10 uur vertrokken, 6 uur daar. Konden we gelijk aan het avondeten beginnen.

Maandag en dinsdag hebben we samen hier de kerstversiering opgehangen. Dinsdag ben ik toen om 4 uur vertrokken naar het hotel in Kaprun (daar zat iedereen die de opleiding ging doen).
De volgende dag begon de spoedcursus Duits. Een klasje van 20 man geloof ik. We leerden hier hoe we skiles in het Duits moesten geven. Dus alle standaard rotzooi die je op school leert, hadden we geskipt. Ik ben erg blij dat ik deze cursus heb gevolgd. Alle examenonderdelen hebben we hier namelijk mee getraind.

Zondag de 4e begon de echte opleiding dan. 's Avonds kregen we onze theorie mappen en wat info over de volgende dag. We werden ingedeeld in 15 groepen, op volgorde van naam. Ik zat samen met Mitchell, die ook in mijn Duitse klasje zat, dus dat was wel leuk.

Maandag moesten we om 9 uur boven op de piste verzamelen. 7 uur je wekker, ontbijten, tandenpoetsen, skispullen pakken, bus, gondellift, nog 1 gondel, en dan boven.
We begonnen met de basis voor kinderen. Stukje rechtdoor skiën en vanzelf stoppen op een heuvel met een daling van nog geen 1 graden ofzo. Dinsdag leerden we het bochtje voor kids. Woensdag en donderdag gingen we verder voor volwassenen. Tussendoor ook 1 proefexamen gedaan. Gezakt in de Duitse vragen, maar lesgeven wel positief. Vrijdag was ik ziek. Zaterdag examen gedaan in lesgeven. Toen wel alles gehaald, IN HET DUITS!! JEEEJ.

Mijn examen was ‘vom kurven zum carven'. Dat houdt in dat je kinderen leert om hun skietjes parallel te houden, in plaats van een pizza punt. Ik deed dat met de handen op het hoofd (hazenoren maken) en kleine hazensprongetjes te maken met de ski's.

Zondag en maandag gingen we verder met oefenen om voor te skiën. Dinsdag hadden we hier examen van. 3 onderdelen:
-kurven (langzaam in pizza bochten maken)
-carven grundstuffe (bochtje in pizza naar beneden dan benen parallel sluiten en stukje schuin skiën)
-kurze radius, korte bochtjes naar beneden.

Zondag en maandagavond had ik trouwens ook nog theorie examens, allemaal gehaald.

Dinsdag dus dat examen gehad en om 3 uur in het hotel kregen we de uitslag. Vet spannend...meer zenuwen dan met het skiën zelf. Ging ook weer van A tot Z, en met 200 man is de V best ver weg. Toen hoorde ik plots: vi, vih, viefijke bob. Die man kon mijn naam natuurlijk weer niet uitspreken. 4 5 4, Anwärter. BAM gehaald!
De korte bochtjes had ik wat minder gedaan, maar je mag 1 onderdeel niet halen om toch te slagen, en op mijn diploma worden die 3 onderdelen samengevat dus staat er gewoon een 4. (een 4 is voldoende hier ^^)

Tijdens de opleiding heb ik veel leuke mensen leren kennen. Nederlanders, Engelse en een groepje uit Australië. Gekke bedoeling met het stappen, vooral de avond dat we verplicht op stap moesten (onderdeel van de opleiding) en de avond toen we ons diploma hadden!
Die Australiërs waren trouwens al een paar jaar skileraar in Australië. Als ik contact met ze onderhoud, kunnen zij een baantje voor me regelen daar, zodra het hier zomer is.


En toen waren ze leeg !! (Ga naar Albums om meer foto's te bekijken.)

Morgen en donderdag heb ik skileraren training. Waarschijnlijk kan ik de 24e beginnen. Kan niet wachten om mijn eerste klasje te hebben.

Servussssssssss,
Bob

Reacties

Reacties

Conny

TROTS xxxjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

2btravel