bobvijf.reismee.nl

Nog een week

Heey lieve familie, vrienden en kennissen,

Over een weekje is het dan eindelijk zover. 4 maanden Oostenrijk....jooodelahiitieeee. Winterbandjes onder mijn auto, ski's in de wax en warme kleren aan. Veel sneeuw ligt er nog niet maar het bier staat al wel koud hoorde ik van Anton.

Ik had zin om eens naar het buitenland te gaan. Want werken, kun je nog tot je 67e doen tegenwoordig. Hmm, tijdens het typen kom ik er ineens achter dat ik daar eigenlijk ook ga werken, maarja, wel iets leuks met heel het sfeertje erom heen!

Het idee om een tijdje weg te gaan zat al langer in mijn hoofd. Mocht ik Spaans destijds op school niet halen, moest ik naar Ibiza om mijn Spaanse vaardigheden op te schroeven. ‘Helaas' haalde ik mijn diploma al met de eerste toets in mijn extraneus jaar.

Ergens in oktober zat ik te denken om skileraar te worden in Oostenrijk. Na de magische woorden in google ingetypt te hebben, kwam ik al snel uit op een Nederlandse site. Zij zijn zelf ooit als skileraar begonnen in Oostenrijk en regelen nu seizoenscontracten voor Nederlanders die naar Oostenrijk gaan.
Ik belde ze op en de introductiedag was over een week. Chill....perfecte timing! Op de intro dag leerde ik wat het beroep skileraar inhoud, kreeg ik een Duitse opfriscursus en daarna gingen we op de baan skiën.
Je denkt dat je heel wat kan en eenmaal op de baan, blijkt dat ook zo te zijn. :P Grapje, zo'n ervaren skileraar heeft natuurlijk altijd wat opmerkingen. We moesten helemaal back to basics, oefeningen doen die je de gasten straks in Oostenrijk ook gaat leren. Ik had nog nooit skiles gehad en dit was allemaal vrij nieuw voor me. Wel leuk, in een treintje naar beneden. Daarna gingen we zelf ook les geven aan elkaar. Ik kon de techniek goed en met veel enthousiasme uitleggen.

28 november rij ik richting Oostenrijk. Dan heb ik een dagje om mijn koffer uit te pakken en het een en ander te regelen. De 29e ga ik naar Kaprun, waar ik een 4 daagse spoedcursus Duits volg. 4 december begin ik aan mijn 10 daagse opleiding tot skileraar (Anwärter). Die opleiding bestaat uit praktijk in de ochtend en theorie in de middag. Ik leer dan o.a. bewegingstechniek, onderwijsleerstukken, EHBO, sneeuw en lawinekunde, aan skimateriaal sleutelen en veiligheid op de piste.

Als dat allemaal loopt zoals ik gepland heb, kan ik me daarna gaan melden bij onze Stefan en beginnen met lesgeven.

Bis Spaterrrr,
Ik laat weer van me horen na de cursus en of opleiding.

Bob van de Vijfeijke

Reacties

Reacties

Conny

Leuk!! xxx

The Rule Bender

He Bob volgens mij heb je het prima naar je zin zo te zien...
Ik kom je wel een keertje helpen met die glazen bier...

Groetjes en een knuffel

Bob

hahaha, jaaah da doe maar is :D

The Rule Bender

Hoi Bob.
ik heb je wat extra foto ruimte gegeven voor de allerleukste foto's.
Die met de bierglazen waren het leukst dus graag wat meer van dat genre...
Veel plezier!!!!!

Bob

Wauww Super!! Thanks!
Die foto's komen er aan!! als je nog meer verzoekjes hebt hoor ik het wel ;)

Almira

Ik mis booooooooooob!

Bob

oo almiraaa ik mis u ooooook !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

2btravel