bobvijf.reismee.nl

Jindabyne

dit had ik al 6 weken geleden getypt ofzo maar had nooit internet :p

Heeey mensen,

Tis weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen maar ik heb geen internet meer. Het leven gaat hier overigens gewoon verder op zijn gangetje. Lekker aan het werken. Meestal in de zon en zo nu en dan stormt het. Australische sneeuwbuien zijn eerder sneeuwstormen. De levensstijl hier lijkt wel een beetje op wat ik in Oostenrijk had.
Helaas weinig apres ski hier, maar op woensdag en in het weekend is het wel volle bak stappen. Altijd goed van te voren indrinken, want in de bar betaal je jezelf scheel aan de drank.

Pas geleden twee dress up parties gehad. Vet grappig. De eerste was viva glam, een feest met random kleren. Ik had een superhero pak gecombineerd met een nurse outfit. Totale kosten, 12 dollar :) Outfits waren voor kinderen tot 140 cm. Zat dus goed strak.
Andere dress up party was voor onze rookie party. Samen met mijn house mates volledig in body paint gegaan. Kregen de beste prijs voor ons kostuum.
Ik en de andere rookies werden verkocht (geld gaat naar de biertap). De Europeanen brachten 40 dollar op. Daarna werd ik nog doorverkocht voor 20. De gene die je koopt heeft je als ‘slaaf' voor een hele week. Ik had gelukkig een goede baas en had het dus makkelijk, andere moesten skies dragen, rommel opruimen etc.

Grootste verschil met het werk dat ik in Oostenrijk had is dat ik hier ingedeeld ben in schoolgroepen. Kinderen tussen de 12 en 18 jaar die nog nooit in hun leven sneeuw hebben gezien en zich al erg goed vermaken omdat ze een week vrij hebben van school. Een half uur sneeuwballen gooien in een les van 2 uur is dus lekker makkelijk voor me. Als ik een groep op maandag krijg, betekent dat ik die voor de rest van de week ook heb. Met twee groepen dus al gegarandeerd 20 uur in de week. Plus alles wat extra komt in het weekend.

Vorige week werd heel het personeel (1200 man) uitgenodigd voor eten en nacht skiën op de main slope van Perisher. Om 4 uur ging de piste dicht en volledig geprepareerd. Rond 6 uur konden we naar boven. Dat was wel nice, geen gekke ongecontroleerde mensen op snowboards die bijna op je in vliegen. Heb nog meegedaan aan een race, hoopte de skibril te winnen maar helaas niet in de top gekomen haha. (Race department was ook aanwezig) :P

Het koken gaat goed :p Naast macaroni, kan ik voortaan ook stamppot maken. Als iemand nog lekkere en makkelijke (Nederlandse) gerechten heeft, let me know ;)
Mijn huisgenoten zitten te wachten op weer een nieuw recept. Chloe had trouwens een kookboek voor me gekocht. Misschien moet ik daar eens in kijken, maar aan de plaatjes te zien, ziet het er vrij ingewikkeld uit.

De eerste 3 maanden zitten er al op. Kijk er naar uit om na het seizoen rond te gaan trekken! Mis het thuisfront wel. Vooral mijn auto ;)

Okeeee spreek jullie later weer!!

Groeten Booooobbbbb

sinds ik nu toch op het internet zit laat ik dit nog even toevoegen:

Woensdag hebben wij de Nederlandse dag gevierd in ons huis. Samen met een andere Nederlandse ski leraar hadden we een goed feest gegeven. Iedereen die niet in oranje kleren was moest een oranje vuilniszak over zich heen trekken. Goed feestje met Nederlandstalige muziek en wat hollandse house. Hadden heel het huis aangekleed met oranje en rood wit blauwe vlag. Toen miste ik Nederland effe wel :(

De laatste maand van het ski seizoen is nu in gegaan. Maak iets minder uren en het vriest niet veel meer. Gisteren helemaal zeikes nat geregend op de piste. BAH! Handschoenen, jas, zelfs mijn ondergoed begon nat te geraken. Maar zodra de lucht blauw is, kun je lekker in je sweater les geven of als je mazzel hebt, zelfs in een t shirtje. nice.

Ik ga zo wat foto's uploaden en dan moet ik weer gaan. Groeten aan iedereeeen!!

Reacties

Reacties

Mama

Leuk verhaal!!! Geniet er altijd van!!! xxxjes heel veel!!! Kmis je!!! Have fun!!! Groetjes van ons allemaal xxx

oma annie

hoi Bob leuke feestjes geniet er van want de tijd gaat snel voorbij groetjes van oma annie

The Rule Bender

Hoi Bob,
lol...................en nog eens lol!
groetjes uit Nederland

May

Hola Bob,
Raar idee dat hier de mussen (of beter gezegd de parkieten)van het dak af vallen, terwijl jij Down Under op de ski´s staat. Ik heb je reisverhalen gelezen, lijkt me een geweldige ervaring.. Geniet er van!!
Hasta luego y saludos May

Bob

lol rule bender

doe ik oma :)

holaa May,
dat is wel een gek idee ja! leuk dat je mijn verhaaltjes volgt. Ben nu weer lekker in de gold coast, zit tegen de 30 graden aan

Trudy

Hè Bob, wat een feest . Je hebt gelijk, nog paar maanden en je moet weer aan de bak, of studeren in klaslokaal,,,,
Geloof je toch niet na al die vrijheid.. Missen jou ook maar dit moet je nu doen later kan het misschien niet meer,,,,

Bob

studeren.... klaslokaal... wat is dat? haha ja zou eigenlijk niet meer terug willen! Alles gaat zo gemakkelijk hier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

2btravel